SKOŘICOVÝ CHLEBÍČEK Z PŠENIČNÉHO KVÁSKU

Experimentálně jsem vyzkoušela, že z kvásku lze upéct i sladké pečivo. Já vím, že to jde, vyzkoušely to zástupy lidí přede mnou, ale já to chtěla prostě zkusit po svém. 
Lžičku hotového žitného kvásku jsem po tři dny přikrmovala celozrnnou pšeničnou moukou. Večer před samotným pečením jsem smíchala 500 g hladké bílé mouky, lžíci cukru, půl lžičky soli, lžíci kvásku (25 g) a 400 ml vody. Nechala jsem do rána kynout jako to obyčejně dělám s chlebem a ráno jsem na vále zapracovala do těsta ještě mouku, kousek rozpuštěného másla a jedno vejce, aby vzniklo těsto odpovídající hustoty. Vrátila jsem ho do mísy, zakryla a nechala hodinu kynout. Vyválela jsem ho, placku jsem potřela rozpuštěným máslem, posypala skořicí, třtinovým cukrem a mletým muškátovým oříškem, pokrájela na čtverce a narovnala do formy na biskupský chlebíček. Strčila do mikrotenového sáčku a nechala ještě hodinu kynout. Pekla jsem to na 200 stupňů asi 45 minut.
Výsledek je téměř shodný s TÍMHLE , ale je poněkud gumovitější konzistence. Jsem spokojená a budu zkoušet péct sladké pečivo z pšeničného kvásku i nadále. Zkusím do těsta zapracovat máslo a vejce už rovnou večer, myslím, že by to nemělo vadit.



více ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat