ČOKOLÁDOVÝ DORT S HRUŠKAMI

Podobný dort jsem už kdysi dělala, ale dneska jsem ho trochu upravila, aby neobsahoval žádné mléčné produkty, domácí vejce mi nevadí, máme přece vlastní slepičky 
Ve vodní lázni rozehřejeme 200 g kvalitní hořké čokolády, necháme trochu vychladnout a vmícháme 100 g mletých kešu oříšků, 4 žloutky rozšlehané se lžící agávového sirupu a postupně tuhý sníh ze 4 bílků. Menší dortovou formu (prům. 20 cm) vymastíme, vyložíme pečicím papírem, znovu vymastíme a vysypeme třtinovým cukrem. Těsto nalijeme do formy a poklademe čtvrtkami oloupaných hrušek. Pečeme při 180 stupních asi 40 minut. Nebojte se ho servírovat jako slavnostní, třeba narozeninový, protože je opravdu delikátní a jemný jako obláček 


více ZDE

9 komentářů:

  1. Dobrý den, nechybí v těstě nějaká mouka ? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  2. Šel by ještě polít čokoládovou polevou ze 70% čokolády? Nebylo by to moc? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě by to šlo, záleží na tom, jak moc máte rád(a) čokoládu :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den paní Evo,
    asi se budu hloupě ptát, ale proč se musí vymazávat forma pod pečicím papírem ? Prosím, mohu agávový sirup nahradit medem a jestli ano, jaké množství ? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, aby papír přilnul k formě. Dá se nahradit přibližně 1 : 1.

      Vymazat
  5. Výborné vláčné čokotěsto, které jsem pekla v silikonových formičkách na muffiny. Čokolády jsem dala 150g + lžíci kokosového oleje + trochu karobu, místo kešu 80g mleté slunečnice a navíc 2PL čerstvě namleté mouky z červené pšenice a rýže. Dala jsem 2PL javorového sirupu a žádný další cukr. Určitě jsem nepekla naposledy a živě si místo hrušek umím představit višně nebo ostružiny ;-)

    OdpovědětVymazat