MOJE OBLÍBENÉ KNÍŽKY

Na jedné besedě, konkrétně v novopacké knihovně, mě zaskočil jeden dotaz, protože se úplně vymykal běžně pokládaným dotazům. Totiž, jaké bych prý doporučila knihy ke čtení. V tu chvíli jsem si dokázala vybavit sotva tři knížky, přitom jsem vášnivý čtenář a mezi mými oblíbenými jich je mnohem více než tři. Napadlo mě tedy vytvořit jejich seznam, třeba se někomu bude hodit, jako námět pro to, co si přečíst.

Azték - Gary Jennings 
Soumrak Aztéků - Gary Jennings
Bestiář - Luboš Antonín
Brána ze slonoviny, brána z rohu - Robert Paul Holdstock
Černošský Pán Bůh a páni Izraeliti - Starej zákon a proroci - Roark Bradford
Cesta do Ixtlanu - Carlos Castaneda
Co život dal a vzal - Betty MacDonald
Dávné večery - Norman Mailer
Dědeček Oge - Pavlína Brzáková
Dům páně - Samuel Shem
Dvanáct povídek o poutnících - Gabriel García Márquez
Egypťan Sinuhet - Mika Waltari
Franny a Zooey - Jerome David Salinger
Fuga Trium - Jan Křesadlo
Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky - J. R. R. Tolkien
Hora hoře - Samuel Shem
Hráčský instinkt - Juli Zeh
Ílion - Dan Simmons
Jméno růže - Umberto Eco
Jonathan Strange a pan Norrell - Susanna Clarke
Kafka na pobřeží - Haruki Murakami
Kdo schovaný není... - Thomas Perry
Kmotr - Mario Puzo
Kniha o životě a smrti - Martin Fredrik Axel Munthe
Kocourův pejsek - Thomas Perry 
Král Krysa - James Clavell 
Les Mytág - Robert Paul Holdstock 
Má veselá jitra - Ivan Klíma 
Mág - John Fowles 
Modlitba za Owena Meanyho - John Irving 
Mrchopěvci - Jan Křesadlo 
Na hrudi obra obláček zlatý - Anatolij Pristavkin 
Na plechárně - John Steinbeck 
Ohromné maličkosti: Obrany - Gilbert Keith Chesterton 
Osud jako šance - Thorwald Dethlefsen 
Pán prstenů - J. R. R. Tolkien
Pí a jeho život - Yann Martel 
Povídky jedné a druhé kapsy - Karel Čapek 
Pravda o zkáze Sodomy - Ivan Kříž 
Salaí má pochyby - Francesco Sorti Rita Monaldi 
Silmarillion - J. R. R. Tolkien 
Škvár - Charles Bukowski 
Šógun - James Clavell 
Sophiina volba - William Styron 
Šťastný Jim - Kingsley Amis 
Sto roků samoty - Gabriel García Márquez 
Svět podle Garpa - John Irving 
Svět podle Prota; Na světelném paprsku - Gene Brewer 
Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých - Olga Tokarczuk 
Temný anděl - Mika Waltari 
Terror - Dan Simmons 
To by se zvěrolékaři stát nemělo - James Herriot 
Tokio - Mo Hayder 
Tracyho tygr - William Saroyan 
Tulák po hvězdách - Jack London 
Učení dona Juana - Carlos Castaneda 
Ukolébavka - Chuck Palahniuk 
V melounovém cukru - Richard Brautigan 
Vejce a já - Betty MacDonald 
Velká kniha stromů : duch stromů - Fred Hageneder 
Vzhůru, tesaři, do výše střechu zvedněte!; Seymour: Úvod - Jerome David Salinger 
Zpověď Maxe Tivoliho - Andrew Sean Greer 


více ZDE

2 komentáře:

  1. Docela koukám, kolik jich máme společných :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Měla jsem to stejně, když se mě zeptali na hodině angličtiny, které jsou mé oblíbené knihy nebo autoři. Měla jsem temno :-)

    OdpovědětVymazat