CIZRNOVÁ POLÉVKA S PÓRKEM

Večer předem namočíme 200 g cizrny do vody, druhý den vodu vyměníme, vložíme kousek mořské řasy (kvůli minerálům) a hodinu vaříme doměkka.
Jeden pórek pokrájíme na kolečka a osmahneme na dvou lžících oleje spolu s kouskem strouhaného zázvoru a dvěma utřenými stroužky česneku. Přidáme garam masalu, kurkumu, tlučený koriandr a římský kmín. Chvíli společně mícháme a přidáme uvařenou cizrnu, zalijeme 1 l zeleninového vývaru, osolíme a vaříme deset minut, dokud pórek nezměkne. Částečně pomixujeme ponorným mixérem, zjemníme 100 ml rýžové smetany a ochutíme citrónovou šťávou.


4 komentáře:

  1. Vynikajici, prave jsem dodelala k veceri!

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za inspiraci. Polévka mi moc chutnala. Škoda jen, že dětem už tolik ne, ale příště zkusím pro ně použít méně "exotické" koření. Cizrnu miluju, takže tuhle polévku řadím na svůj stálý seznam. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, mám dotaz ohledně řasy, mám dojem, že minerály se z ní vyvaří do vody, sléváte tedy uvařenou cizrnu nebo děláte polévku i z vody, ve které se vařila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vývar z cizrny doplním do 1 l zeleninovým vývarem, ono ho tam beztak po té hodině moc nezbude :) minerály podle mě zachytí i ta cizrna samotná, alespoň částečně

      Vymazat