RYCHLÉ RIZOTO S OŘECHY A MRKVÍ

Moc dobré jednoduché jídlo, doporučuji vyzkoušet.
Na dvou lžících rozehřátého oleje necháme změknout pokrájenou cibuli, přidáme nahrubo nastrouhanou velkou mrkev a 100 g mletých vlašských ořechů a chvíli společně mícháme. Jakmile začnou ořechy vonět a připalovat se ke dnu, vsypeme půl kila propláchnuté a scezené rýže basmati (na rýži doporučuji zásadně nešetřit a kupovat tu nejlepší, velmi se to podepíše na výsledném pokrmu). Osolíme, promícháme a zalijeme 900 ml horké vody. Přivedeme prudce k varu, plamen ztlumíme a zvolna dusíme dvacet minut, do doby, než se odpaří všechna voda a na povrchu rýže se udělají dírky. Vmícháme pokrájenou naťovou cibulku a podáváme s něčím zeleným, s rukolou, polníčkem nebo hlávkovým salátem.


9 komentářů:

  1. Dobry den, moc vas obdivuji a dekuji za krasny blog, poridila jsem si i vasi kucharku :-D momentalne se nam doma seslo velke mnozstvi pomerancu, a rada bych z nich vyrobila stavu, sirup do vody, aby vydrzel cca do leta na domaci limonadu. Nevim ale, ktery z vasich receptu pro toto ovoce zvolit...nasla jsem jich par na internetu, ale zda se mi to vsechno hrozne preslazene, i kdyz vim, ze cukr a kys.citronova pousobi jako konzervanty. Moc dekuji. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, já vám v tomto asi moc nepomohu, dávám na tři litry čisté pomerančové šťávy pět kilo cukru + sáček kyseliny citrónové. Pokud nemáte ráda sladké, dáte si jí do vody méně.

      Vymazat
    2. Dobry den, dekuji za radu, to vse tedy smichate a povarite nebo date kyselinu az po vychladnuti ? Sterilujete? Jde mi o to, aby stava vydrzela tak, jak jsem byla zvykla od babicek...i kdyz ji jen zagumickovaly pod celofan, dala se pit i za dva roky :-D

      Vymazat
  2. Povařím krátce (vlastně jen přivedu k varu) všechno včetně kyseliny citrónové a ještě horké naleju do vyvařených skleněných lahví se šroubovacím uzávěrem, šťáva takhle vydrží opravdu klidně dva nebo tři roky (zatím jsme ji vždycky vypili, ale věřím, že by vydržela i déle). Důsledně dbám na to, aby bylo všechno vyvařené, hlavně žádný plast.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den Evo, už přes rok sleduji a zkouším vaše recepty a vždy jsem velmi spokojena! Moc díky za inspiraci a pomoc, kterou mi poskytujete. Kuchařku jsem pořídila i své mamince, která je také velmi spokojena. Opět se budu těšit na vaše chutné výtvory. DÍKY!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den Evo,jsem moc ráda,že jsem narazila na vaše stránky.jsou tu samé dobroty,které se chystám vyzkoušet.Dnes mělo premiéru rizoto a moc chutnalo.Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Toto jídlo je moc dobré a jednoduché, opravdu je ale potřeba použít kvalitní rýži, vždyť ta tvoří základ celého pokrmu, já přidala ještě trochu sušených rajčat a několik ořechů vcelku. Druhý den bylo rizoto ještě lepší a chutnalo i studené.

    OdpovědětVymazat