CUKETOVÁ BUCHTA S KAKAEM

Cukety útočí a je třeba s nimi zatočit. A lze s nimi zatočit dokonce tak, že budete litovat, že jich nemáte víc. Po ochutnání téhle buchty mě můj milý muž nazval zázrakem 
V míse promícháme 750 g oloupané a najemno nastrouhané cukety, 3 celá vejce, 100 g rapadury (nebo cukru), 2 lžíce mátového oleje (je tam poměrně důležitý, ale nepředpokládám, že ho má každý doma, můžete použít prostě nějakou mátovou příchuť), 100 g hrozinek, lžičku mleté vanilky, 40 g kakaa, 80 ml slunečnicového oleje, 300 g polohrubé mouky (milci zdravé výživy použijí mouku celozrnnou) a 2 lžičky kypřicího prášku. Rozetřeme na vymaštěný plech nebo pekáček a pečeme při 180 stupních 40 minut. Necháme vychladnout a potřeme jahodovou zavařeninou a čokoládovou polevou.


8 komentářů:

  1. Ta příchuť máty musí dělat divy a tak se nedivím, že Vás muž nazval zázrakem :o). Mějte se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, vidím, že máte mátový olej svůj. Můžete nám ostatním dát recept? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem vám ho dávala :) https://kucharkazesvatojanu.blogspot.cz/2013/08/matovy-olej.html

      Vymazat
  3. Vskutku zázračně dobrý moučník, paní Evo! Pochvala vašeho muže byla naprosto trefná ;-) Chuť máty v tomto koláči mi připomíná tuto veganskou hořkou čokoládu: http://www.bio-info.cz/modules/bio-produkt/produkt.php?id=5013092062400
    Pro ty, kdo stejně jako já nemají po ruce mátový olej vyrobený dle svatojanské receptury, připojuji tip na rychlou výrobu mátového oleje pro pekařské účely... Příprava večer: Malý svazeček máty potrhat/nasekat i se stonkem, zalít trochou panenského (oliv.) oleje, nahřívat cca 20 min. v horké vodní lázni a do rána nechat stát na teplém místě. Ráno přidat pár kapek kvalitního éter. oleje (máta kadeřavá nebo peprná) pro výraznější aroma (rostlinný olej je skvělým "nosičem" pro éterické oleje), a pak už jen slít do sklěnéné lahvičky a můžeme ihned použít :-)

    OdpovědětVymazat
  4. ...ještě poznámka: éterický olej není nutností, použijete-li pro výrobu mátu peprnou/kadeřovou. Já použila mátu mojito a mátu pomerančovou (1:1), jejichž aroma není tak intenzivní, proto se použitím EO máta kadeřavá chuť pěkně zvýraznila...

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravim.
    Dekuji za bezva recept, sleduju vase stranky uz nekolik let a naucila jsem se toho spoustu. K tomuto receptu chci jen dodat, ze jsem samozrejme nemela matovy olej a tak jsem do testa nasypala susenou matu z nasi zahradky. Byla tam taky citit. Navic jsem letosni rok experimentovala pri vareni merunkove marmelady a pridala do ni matu. Nadherne se mi ted hodila. Takze jsem moucnik potrela misto jahodove merunkovou s matou a bylo to moc dobre. Nakonec jeste chci doporucit kulate cukety. Letos jsem je zkusila vypestovat a jsou opravdu vytecne i syrove. Rekla bych, ze jsou lepsi nez klasicke salatove okurky. Opravdu doporucuji. Preji jen to nej a diky za vas optimismus.

    OdpovědětVymazat