HRACHOVÁ POLÉVKA S PÓRKEM

Možná tak nevypadá, ale jde o o jednu z nejlepších polévek vůbec! 
150 g zeleného hrachu namočíme přes noc do vody, ráno propláchneme a dáme vařit do 500 ml vody. Vaříme do změknutí a prolisujeme přes cedník. Doplníme do 1 l vodou nebo zeleninovým vývarem a prozatím dáme stranou.
Na dvou lžících oleje zvolna opečeme jeden pokrájený pórek a pět lžic ovesných vloček. Okořeníme pískavicí (lze vynechat) a zalijeme hrachovým vývarem. Osolíme a vaříme 20 minut. Zjemníme 50 ml rostlinné smetany.


6 komentářů:

  1. Další polévková varianta na vyzkoušení co mne láká. Hrachovku dělám klasicky, ale s pórkem a ovesnými vločkami neznám. Brzy namočím hrách :o). Dnes jsem vařila polévku z červené čočky, tak aby těch luštěnin nebylo příliš za sebou.
    Hezký dne.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Tři základní ingredience, které miluji, takže brzy polévku určitě uvařím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. EVIČKO,můžu se zeptat,ten hrách,co se mi nepovede prolisovat mám vyhodit,nebo můžu nechat do polévky :-) :-) :-)????

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem měla k obědu a byla opravdu vynikající a to zrovna na polévky moc nejsem.Musela jsem dát víc vody,i tak byla dost hustá a ještě jsem posypala smaženým stouhaným uzeným tofu,inspirovaným z jiného receptu u Vás.Evi,děkuju.Byla opravdu výborná a určitě budu dělat znova :-)

    OdpovědětVymazat